eenglund

Direktlänk till inlägg 19 juni 2012

Just think about it

Av Elin Englund - 19 juni 2012 10:04

Vad är det egentligen som fått människan att tycka att det är fullt att vara tjock? Man behöver ju inte vara farligt tjock men fett på magen ska man få ha. Varför tycker vi människor och då menar jag inte alla men i stort sätt alla tycker att man ska vara smal. Men varför? Det kan ju bli farligt åt andra hållet också, att man är farligt smal men nehä, modeller dom ska se ut som spetor, bokstavligen. Om man bara testar att söka på modeller på Google kommer detta upp:

   

Jag vill veta egentligen hur många som tycker att det är snyggt.. Visst, några har problem med mat och kan inte äta hur mycket som helst och jag tycker synd om dom. Jag tycker också synd om dom som inte kan sluta äta och äter för mycket. Men det här med tjock, varför tycker vi att det är fult?!..


Och så har vi t.ex ojämn hy, finnar och allt. Jag håller med om att det är snyggare med jämn hy, att bild två här är snyggast

 

Men så länge det inte gör ont så ska man inte behöva ta mediciner och man ska inte behöva sminka över allt och skämmas över det. Det snyggaste är jämn hy, det är jag övertygad om att du också tycker men varför tycker vi det? Jo för att det alltid har varit så och för att det är uppe på tv och i tidningar hela tiden om att "så här får du len och jämn hy" då tar alla för givet att man måste ha det och då skäms man om man inte har det.  


Sneda tänder, hur snyggt är det?! Jag vet hur du tänker.. fult.. not hot.. Men varför? Vad har fått oss att tycka att raka tänder är så himla snyggt? Jag tycker definitivt att vita, raka tänder är jätte fint och det borde man ha.. Men vad har fått mig att tycka så..?.. Och så kommer tandläkarn där, jo du behöver tandställning. Du har ju sneda tänder och om du inte har tandställning kommer du ångra dig när du blir vuxen. Jag tror henne och vill ha raka tänder. Men även om man kan äta och inte har ont så ska man ha tandtällning ändå.. Eftersom det är fult med sneda tänder..


Vi lever i ett ganska sjukt samhälle, där allt sånt här spelar så himla stor roll!

Så länge du kommer i kläderna i affären, så länge du inte trillar ihop, så länge du inte har risk för sjukdomar så ska du få äta och vara lite fet.

Så länge det inte gör ont, så länge det inte värker så ska du få ha ojämn hy och finnar.

Så länge du inte har ont i tänderna, så länge du inte äter onyttigt så du får jätte gula tänder, så länge du borstar dina tänder så ska du få ha sneda tänder.

Men neä, så kommer det aldrig bli men jag vill att du ska tänka på det! det här med utseende nu för tiden..


Tack för att du läste :) Nu ska jag fortsätta min dag utan att tänka på utseende, det skulle vara kul om du också shet i det = inget smink :P

 
 
Ingen bild

Hanna

19 juni 2012 11:02

Jag håller med helt! Varför lixom, varför tänker vi som vi gör!?..
Och varför tycker vi att långa fransar är så snyggt, går lika bra med korta.. Jag ska inte sminka mig idag! Du har faktiskt gett mig mer självförtroende och du har gett mig något att tänka på. Tack <3

Elin Englund

19 juni 2012 11:12

Tack själv Hanna :)

 
Ingen bild

Clara

19 juni 2012 11:07

För det första jag håller med, för det andra jag gillar din blogg, för det tredje varför tycker vi att det är snyggare att vara brun än vit? Jag hoppas att många läser ditt inlägg och tänker på det.
Jag är med, jag kommer inte sminka mig :)

Elin Englund

19 juni 2012 11:10

Brun eller vit, det ska inte spela någon roll..
Tack :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Englund - 1 november 2013 00:04

Upptäckte att jag har cirka 3 läsare varje dag!? Hur går det till när jag inte har bloggat på 100 år! Okej, egentligen var det 374 dagar   Jag vill bara dela med mig av en grymt inspirerande männiksa! Han är värd dom 58 minuter och 36 sekunderna av...

Av Elin Englund - 23 oktober 2012 21:36


Ja det har det vart idag ^^ Jag slutade vid två, hämtade Hannes och Emma. Hem och äta, ner till statshuset, sen direkt upp till skolan för utvecklingssamtal. Efter det handlade jag, kom hem, packade och kastade i mig maten. Sen kom Lisa så åkte vi ...

Av Elin Englund - 22 oktober 2012 20:08


Tja, igår var jag med kompisar och sen åt jag och Moa pizza. Idag har jag haft en skoldag till halv fyra (det bästa är att vi har hemkunskap två timmar och vi bakade kakor!). När jag kom hem var det bara att göra sig i ordning för ett släktkalas och ...

Av Elin Englund - 20 oktober 2012 10:23

                         

Av Elin Englund - 19 oktober 2012 11:25

Tjao, som sagt så var det ett tag sen, jag har haft mycket och tappat intresset för bloggen. Och min dator har varit så seg så det tog fem minuter att bara komma in på sidan och sen ska man logga in och att ladda upp bilder tog typ också fem minuter....

Presentation


Hej & Välkommen!
Jag är en 15-årig tjej med namnet Elin.
Jag älskar att fotografera, tänka på livet, måla naglar och umgås med alla mina fantastiska vänner. I min blogg skriver jag allt jag känner för och jag hoppas du gillar det och stannar! HA ETT FA

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards