eenglund

Alla inlägg den 18 februari 2012

Av Elin Englund - 18 februari 2012 21:27

 

       

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

         

 

 

Av Elin Englund - 18 februari 2012 14:44

Detta är till alla er där ute som tänker: Hur ska jag sminka mig? Gör jag rätt?

Dem här tipsen är inte direkt som jag har kommit på, jag har lärt mig av andra olika källor  


Generella tips

Lägg inte mycket smink på både ögon och läppar, om du har mycket ögonskugga kan det vara snyggare med ett lättare läppstift.

Istället för att förbättra det du inte är så nöjd med så kan du faktiskt fokusera på det du tycker blev bäst, det kan alltid bli bättre.


Ögonskugga

Först måste man ju få rätt färg till rätt ögon. Detta är ju såklart inget måste, du får självklart ta vilken färg du vill.


Gröna ögon: Vill du ha en naturlig look ska du använda den bruna nyansen, men vill du att det ska bli mer dramatiskt ska du satsa på lila.

Ljusbruna ögon: Om färgen på dina ögon är ljusbrun ska du helst ha djupt grön eller ljust gul.

Mörbruna ögon: Ja då ska du satsa på grönt, guld och skimrande färger.

Blåa ögon: Här är det lite fler färger att välja mellan, aprikos, grått, brunt och rött/rosa.


(Många vet nog redan detta men jag skriver det ifall, ifall.) Gör så här för att inte se trött ut:

1. Börja med den ljusaste färgen (du kan också ta vitt) på ögonskugga och täck hela ögonlocket. 

2. Ta sedan en mörkare färg och börja från mitten av ögonlovket och dra utåt. Var noga med att övergången ser naturlg ut.

3. Om du vill an du ta en ännu mörkare färg längst ut på ögonvrån (t.ex svart eller väldigt mörk grön/brun vad som nu passar din ögonfärg.)


Läppar

Här kommer lite tips på vad som passar till vad:

*Rött, rosa och brunt läppstift passar till brun ögonskugga.

*Lila och ljuslila pläppstift passar med lila ögonskugga. 

*Rosa och aprikos läppstift ska du använda tillsammans med blå ögonskugga.

*Rosa läppstift passar även med grön ögonskugga.

*Rött till rött, rött läppstift passar med röd ögonskugga.

*Alla färgen passar ihop med svart ögonskugga.


Tips på hur du använder läppglans:

1. Innan du börjar med läppglanset kan det vara bra att ta lite foundation på läpparna för en bra grund och läppglanset håller längre.

2. Ta sedan läppglanset. För en putande mun ska du lägga glanset i mitten av läpparna och för en mer feminin look gör tvärt om.

3. Se till att det inte blir flammigt och att inget är utanför munnen.

4. Om du inte vill att det ska vara så glansigt eller om det blev för mycket läppglans, kan du dutta med en servette mot läpparna. 


Jag hoppas att det hjälpte er! Nu ska jag lägga mig ner och slappa   

(Jag tror att det kommer komma något tips typ varannan dag, iaf nu i början.)



Av Elin Englund - 18 februari 2012 10:56

Hej hej<3 just nu sitter jag och tråkar i bussen, är på väg till pappa i Anderstorp. Lyssnar lite på musik och spelar lite men roligare än så har jag inte nu.. Men om ni kollar in senare så kommer det lite smink tips och jag kan säga att dem är bra, många andra har också haft användning för dem :-) Jag skriver inte det nu eftersom det är dubbelt så lätt om jag gör det på datan (att skriva på mobilen är inte min starka sida).

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej & Välkommen!
Jag är en 15-årig tjej med namnet Elin.
Jag älskar att fotografera, tänka på livet, måla naglar och umgås med alla mina fantastiska vänner. I min blogg skriver jag allt jag känner för och jag hoppas du gillar det och stannar! HA ETT FA

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards