eenglund

Alla inlägg den 24 februari 2012

Av Elin Englund - 24 februari 2012 14:28

Hade sovmorgon till tjugo över nio idag, gött! När jag kom hem bestämde jag mig för Amerikanska pannkakor, det var ganska krångligt eftersom receptet stod i min engelska bok alltså på engelska. Men det gick och det blev riktigt gott.

Det är mitt tips idag, American pancakes, för ingredienser sök på Google ;)

Mitt tips för rolig form: Ta pepparkaks formar och lägg på stekpannan, häll i smör på pannan i formarna. Sedan häller du bara i smeten, efter ett tag så kommer det stelna till men det syns inte på toppen (beror på hur tjocka man gör och akta så dem inte fastnar på sidorna i pepparkaks formen) och då tar du bort formen med hjälp av en handske och sen vänder du på pannkakan så den får färg på båda sidorna. Hoppas du förstod, är inte bäst på att förklara sånt... Så gjorde jag men det finns säkert fler sätt att göra på ;)

   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej & Välkommen!
Jag är en 15-årig tjej med namnet Elin.
Jag älskar att fotografera, tänka på livet, måla naglar och umgås med alla mina fantastiska vänner. I min blogg skriver jag allt jag känner för och jag hoppas du gillar det och stannar! HA ETT FA

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards