eenglund

Alla inlägg den 10 mars 2012

Av Elin Englund - 10 mars 2012 22:18

Idag har jag varit med Ida och vi hoppade studsmatta, spelade spel, kollade på foton från 5:an och tittade på film :) har varit jätte kul och det var ju så fint väder idag! Klockan 6 kom kusinerna och vi tittade på melodifestivalen. Loreen vann, yeees, men jag tycker att det var väääldigt konstigt att Torsten kom trea bland svenska folket. 

Tjaa inte så mycket att skriva om ;)<3

Av Elin Englund - 10 mars 2012 11:37

Varför får man säga att någon är smal när man inte får säga att någon är tjock?..

Vissa tar det positivt men om man får höra såna här kommentarer som "Du är smal som en speta."  "Ät mer du är ju jätte spinkig." varje vecka i flera år så är tar man det inte positivt längre. Då blir man bara ledsen, vissa är bara såna och dem blir inte tjockare även om det äter mer och man kan ju inte proppa i sig så mycket så man spyr. 

Så tänk efter innan ni säger "Du är så jävla smal, ät!" Visst många är så smala så dem kan bli sjuka men då kan man ju säga det lite snällare men det finns ju dem som är smala men klarar sig helt utmärkt, varför kommentera dem.. Även om man bara säger det en gång så är det ju en annan som säger det nästa vecka och ännu en till veckan därefter. Man kanske tror att man bara blir glad av att höra att man är smal men om man är smal och man vet det, då är det inte så kul. Säg det bara till dem som är smala och blir sjuka p.g.a det och hjälp personer med anorexia. Men dem som vet om att dem är smala och jobbar på det, låt bli dem. 

Presentation


Hej & Välkommen!
Jag är en 15-årig tjej med namnet Elin.
Jag älskar att fotografera, tänka på livet, måla naglar och umgås med alla mina fantastiska vänner. I min blogg skriver jag allt jag känner för och jag hoppas du gillar det och stannar! HA ETT FA

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards