eenglund

Alla inlägg den 27 mars 2012

Av Elin Englund - 27 mars 2012 21:11

Har gjort lite engelska och av förvåning så kan jag dem, inte jätte bra men jag kan ;) Det är 15 verb och det är 3 böjningar alltså 45 glosor men det är ingen svår stavning och det gillas!

     

Men jag hade inte så mycket att göra efter det så då flätade jag håret lite <3


inbakad fiskbensfläta (kunde inte ta en bild rakt bakifrån). Måste tillägga att det liknar mycket en vanlig fläta eftersom jag tog mycket hår i taget, ju mindre hår man tar hela tiden ju snyggare blir det (tycker jag) men jag orkade inte anstränga mig så mycket.

   

misslyckad inbakad fläta på sidorna och en fiskbens fläta:

 

helt vanlig fläta i pannan(det lät konstigt):

 

utbakad fläta runt och avslutas med en vanlig fläta ner:

       


Ifall du vill veta hur man gör en utbakad eller en fiskbensfläta så sök bara på youtube ;)

Någon gång framöver kommer ett tips om olika sätt man kan sätta upp en bulle och vilken som är lättast att göra i sitt hår (beroende på om man har uppklippt och så). Kanske hinner imorgon men det är osäkert. Hej så länge :*

Av Elin Englund - 27 mars 2012 19:15

(det svarta är målarfärg från skolan ;)

 

Av Elin Englund - 27 mars 2012 18:25

Frida stackarn är sjuk :( Men idag var det simning på gympan och det gick väl bra, simning imorgon med -.- inget emot det, det är bara så kallt! Vi hade spanska test typ där vi skulle visa vad vi kunde och såklart ska man få blackout och nu efteråt kommer man på det som man inte kunde då, jobbigt. På rasten så var vi på fotbollsplanen och kastade dem här gröna pluttarna på varandra och jag fick jätte mycket innanför byxorna, haha. Jag och några till tjejer la oss i en hög på fotbollsplanen tills vi trillade, det gjorde lite ont när man låg underst. Efter skolan så träffade jag och Felicia på en tjurig gubbe som typ vinglade till på cykeln och så säger han till mig och Felicia "Cykla inte i bred jävla ungar." Och vi hade inte äns gjort något, det fans jätte mycket plats för honom att cykla förbi oss och han svängde till, det är väl inte vårat fel att han inte kan styra sin cykel, blir bara så irriterad på såna tjuriga gamlingar!

Men det har varit en Grym dag med Felicia! Vi har ätit pizza och drack cooola, där på pizzerian satt vi i 1 timme och 45 minuter. Vi pratade och pratade och pratade, skönt att bara prata faktiskt. Men efter det så åkte vi till City Gross för att köpa läsk och godis men vi köpte en "Krus brus" läsk och sen bestämde vi oss för att cykla ner till hemmakväll och köpa godis (det finns ju inget gott på city gross). Med godiset och läsken cyklade vi till Apladalen och där satt vi och åt, då fick båda ont i magen. Men vi satt där och pratade, skrattade och skrattade lite till. Vi tog lite kort och sen var Felicia tvungen att åka hem så då följde jag henne och tog en omväg hem (men jag hade ju inget att passa så varför inte). Men sen sa vi hej då och nu sitter jag här.. Vi kanske ska vara på torsdag och vara ute och gå eller något, vi får se. Men jag har iaf haft jätte kul med den tjejen idag och det måste göras om!!

Presentation


Hej & Välkommen!
Jag är en 15-årig tjej med namnet Elin.
Jag älskar att fotografera, tänka på livet, måla naglar och umgås med alla mina fantastiska vänner. I min blogg skriver jag allt jag känner för och jag hoppas du gillar det och stannar! HA ETT FA

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards