eenglund

Alla inlägg den 29 mars 2012

Av Elin Englund - 29 mars 2012 18:00

Det här häftet fick jag och där står det bl.a lite om ögonskuggor och då tänkte jag förmedla det till er ;)

 


 

Snabbt och sagolikt

Applicera en ljus ögonskugga längs ögonbrynsbenet och vid den inre ögonvrån. Detta skapar en illusion av att du har applicerat en mellanmörk ögonskugga på resten av ögonlocket. Addera ett enda lager med mascara, så är du redo!


Enkelt och elegant

Förbered ögonlocken med Eye primer. Använd därefter en platt Eye Definer Brush för att applicera en ljus ögonskugga vid ögonbrynsbenet, på ögonlocket nedanför globlinjen och under den inre tredjedelen av de undre ögonfransarna. Med en Eye Crease Brush applicerar du sedan en mellanmörk ögonskugga på ögonlocket ovanför globlinjen. Börja vid den yttre ögonvrån och tona ut skarven väl mot den ljusa ögonskuggan. Måla en linje med din Eyeliner, för att få fram "kattögon-effekten". Börja vid den inre ögonvrån och låt linjen bli kraftigare ju närmare den yttre ögonvrån du kommer. Applicera ett lager mascara.


Sotigt och sofistikerat

Börja med Eye Primer - det är ett måste för denna sotiga look. Applicera sedan en ljus ögonskugga från ögonbrynet och en bit ned på ögonlocket ovanför globlinjen samt längs den inre tredjedelen av den undre fransraden. Applicera därefter en mellanmörk ögonskugga på ögonlocket med en platt Eye Definer Brush. Sluta där du möter den ljusa ögonskuggan ovanför globlinjen. Svep därefter med en mörk ögonskugga över hela ögonlocket nedanför nedanför globlinjen med en platt Eye Definer Brush. Var noga med att tona ut nyanserna väl där de möts; använd en ren borste för detta. Måla därefter en tjock mörk linje med Eyeliner längs den övre och den undre fransraden. Applicera två-tre lager mascara för en dramatisk effekt.

Av Elin Englund - 29 mars 2012 16:48

Igår kväll så hade mamma "Mary kay party" och då kom det några av hennes jobbarkompisar och sen en från Mary kay som visade råd och sånt hur man sminkar sig och man kan ju då också köpa saker därifrån. Och till helgen ska vi tjejer i släkten ha spa kväll och då skulle hon som jobbar på Mary Kay lämna lite saker som vi kunde testa och använda. Det är ju sånt dyrt grejs men vi kunde liksom testa och ta det vi ville, nice ;)


Efter skolan så va jag lite med Felicia, vi sprang förbi stan och då köpte jag ett minneskort. Meningen var att vi skulle springa osudden eller något sånt men klockan blev för mycket för jag skulle hämta Emma vid halv fem. På vägen till hennes dagis mötte vi på Emmy som vi sprang tillsammans lite med (fast hon hade cykel). Men sen gick jag hem med Emma och Felicia hem till sig, blev inte så lång runda men när jag kom hem tog jag en snabb dusch och sen åkte Simon iväg till pappa för dem ska till Grekland imorgon. Vi har stuga där så pappa, Simon, farmor och farfar skulle ner dels för att jobba och göra färdigt undervåningen. Men sen åt jag och Emma lite glass och snart måste jag göra lite läxa. 


Jag tror inte jag har lagt in några bilder på huset i Grekland så här kommer några ;)

Vägen in till Koroni..

 

Man ser huset från vägen ;)

 


Den läskiga, branta vägen upp till huset. 

 


Här finns plats för en bil men vi ska lägga sten och så först. 

  


Övervåningen med sovloft vid taket, där jag och mina två syskon sover. (Här är huset helt omöblerat) Till höger är det en toa och till vänster pappas och Annikas sovrum. 

 


Huset är som sagt omöblerat men här är köket med havs utsikt och till höger,uppe vid kanten ser man staket där sovloftet är. 

 

Nu är ju huset möblerat och så, men till sommaren kommer det både fler och bättre bilder på hur huset ser ut.. undervåningen ser likadan ut men är inte färdig än. 

Presentation


Hej & Välkommen!
Jag är en 15-årig tjej med namnet Elin.
Jag älskar att fotografera, tänka på livet, måla naglar och umgås med alla mina fantastiska vänner. I min blogg skriver jag allt jag känner för och jag hoppas du gillar det och stannar! HA ETT FA

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards