eenglund

Alla inlägg under mars 2012

Av Elin Englund - 10 mars 2012 11:37

Varför får man säga att någon är smal när man inte får säga att någon är tjock?..

Vissa tar det positivt men om man får höra såna här kommentarer som "Du är smal som en speta."  "Ät mer du är ju jätte spinkig." varje vecka i flera år så är tar man det inte positivt längre. Då blir man bara ledsen, vissa är bara såna och dem blir inte tjockare även om det äter mer och man kan ju inte proppa i sig så mycket så man spyr. 

Så tänk efter innan ni säger "Du är så jävla smal, ät!" Visst många är så smala så dem kan bli sjuka men då kan man ju säga det lite snällare men det finns ju dem som är smala men klarar sig helt utmärkt, varför kommentera dem.. Även om man bara säger det en gång så är det ju en annan som säger det nästa vecka och ännu en till veckan därefter. Man kanske tror att man bara blir glad av att höra att man är smal men om man är smal och man vet det, då är det inte så kul. Säg det bara till dem som är smala och blir sjuka p.g.a det och hjälp personer med anorexia. Men dem som vet om att dem är smala och jobbar på det, låt bli dem. 

Av Elin Englund - 9 mars 2012 18:24

Mina naglar skivar sig väldigt mycket så jag köpte den här på Åhlens. Det har blivit mycket bättre sedan dess, jag kommer inte ihåg hur mycket den kostade men så här ser den ut iaf:

     

Av Elin Englund - 9 mars 2012 13:11

Sitter och lyssnar på musik och äter lite, klockan 3 ska jag hämta Emma på dagis. Inget speciellt idag kanske en liten snabbrunda på stan och köpa små saker man behöver.. Men idag blir det en slappar dag, skönt att denna skolveckan är slut! 




 

 

     

Av Elin Englund - 8 mars 2012 18:00

Vi skulle egentligen ha musik prov men eftersom det inte fanns något kopierings papper så kunde inte Mats kopiera provet. Så nu ska vi ha det om 2 veckor ist, känns verkligen som om man stressat så med det i onödan nu. Men vi fick lite om el-basen som vi skulle kunna så då får man öva på det också..

Carsten sa att vi ska ha So-prov nästa torsdag, meeeeen då har vi ju studiedag, hihi ;)


Jag gick hem till Ida.B efter skolan. Vi åt cupcake, spelade kina chack, satt vid datorn och dansade lite. Roligt, måste vara fler ggr :D 

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra.. kolla engelskan, spela keyboard eller umgås med familjen, får se men bye, bye! <3

Av Elin Englund - 8 mars 2012 06:45

Igår så hade dem t.o.m tagit bort gruset på cykel barnorna och det kändes verkligen som om det skulle bli sommar...

Och så vaknar man upp till det här, det kan spöregna istället bara det blir sommar!   

Av Elin Englund - 7 mars 2012 21:02

Här kommer ett väldigt gott tips.


Muffins:

200 g smör

200 g blockchoklad

3 dl socker

5 tsk vaniljsocker

4 ägg

2 dl mjöl

3 hackade mars bars


Hacka marsen i små bitar.

Smält smör i en kastrull och häll i den delade blockchokladen, rör ihop till en jämn smet. Häll över i en bunke. Häll sedan i socker och vaniljsocker. Tillsätt ett ägg i taget och vispa ordentligt i mellan. Blanda i mjölet och häll till sist i den hackade marsen. Blanda försiktigt med en slickepott. Fyll muffins formarna 2/3 och grädda på 175 grader i ca 18 minuter. Låt dem svalna och under tiden kan du göra frostingen ;)


Frosting:

60 g rumstempererat smör

4 dl florsocker

100 g cream cheese (eller philadelphia) 

2 tsk vaniljsocker

(Om du vill ha färg på frostingen så använd karamell färg ;)


Blanda ihop allt med elvisp och ställ in en stund i kylen. 


...När muffinsarna är kalla så kan du hälla på frostingen i groparna som bildats i muffinsen. Sen kan du dela en mars bit och lägga uppe på. Om du gör rätt så lovar jag att det blir super gott! :d

 

Av Elin Englund - 7 mars 2012 15:27

Hejsan, svejsan! Idag hade vi matte prov på morgonen och vi fick tillbaka dem sista lektionen. Det gick super mega jätte bra :D Och dessutom var klassen i helhet mycket bättre än vad vi brukar vara ;) Men nu är det bara att börja öva på musik provet imorgon, hoppas att det går lika bra. Senare idag ska man gå på cirkus. Får se om jag hinner med ett tips, måste göra engelska och musik nu. 

Presentation


Hej & Välkommen!
Jag är en 15-årig tjej med namnet Elin.
Jag älskar att fotografera, tänka på livet, måla naglar och umgås med alla mina fantastiska vänner. I min blogg skriver jag allt jag känner för och jag hoppas du gillar det och stannar! HA ETT FA

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards